Expeditie voorbereiding deel twee – bergruimte

header

Posted from Kaatsheuvel, Noord-Brabant, The Netherlands.

Nog maar drie weken tot onze uitgebreide trialrun, dus het is tijd om de Land Rover expeditieklaar te maken. In dit deel gaan we aan de slag met de bergruimte: de kastjes in de laadruimte en het dakrek.

Dakrek

Het dakrek is een belangrijke plaats om spullen op te slaan. Onze daktent komt erop, nachtkastjes (oranje AMMO boxen), de krik en wellicht nog een aluminium box met duikspullen. Vorige week hebben wij ons dakrek verstevigd door een betonplex plaat toe te voegen. Niet alleen verdeeld de plaat het gewicht in de lengte en breedte, ook kunnen we nu prima op het dakrek lopen en zaken vastsnoeren. Voordat we de plaat vast konden bouten hebben we eerst het dakrek gelast met hulp van Hans Berghuis, nu zaten de lengteliggers nog gebout op de dwarsliggers.

[Not a valid template]

Kastjes


Twee weken geleden hebben we een horizontale plank op de wielkasten gemaakt, en een verticaal schot gemaakt dat de cabine van de laadruimte scheidt. De volgende stap was om kasten te maken aan beide zijkanten van de auto. Twan en Jeffrey krijgen beiden een eigen kast voor kleding, schoenen en persoonlijke spullen. De kasten worden aan één kant dichtgemaakt, en aan de kant van de achterdeur komt er een schuifdeurtje. Na veel meten, zagen, verven en schroeven zitten ze er uiteindelijk in met hulp van André de Visser. De bovenkant van de kastjes in onderdeel van een plank met een U-vorm. Daarvan is alleen een deel open boven de achterdeur. Het idee is om daar grootverpakking proviand bovenop te leggen, of andere zaken waar we niet bijzonder eenvoudig bij hoeven kunnen. Hieronder enkele foto’s van het resultaat:

[Not a valid template]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *