Land Rover

De Land Rover was niet zomaar een vervoersmiddel, het was ook ons huis, onze keuken, werkplaats, badkamer, opslagruimte en zelfs slaapkamer. De Land Rover Defender 110 was daar bijzonder geschikt voor, vanwege de grote ruimte, de eenvoud waarin hij functioneert en de onverwoestbaarheid waar Land Rover om geroemd is.

Onze auto was een 300TDi uit 1996. We hebben hem eind 2011 uit Groot-Brittannië geïmporteerd, en vervolgens verbouwd en onderhouden. Na enkele maanden discussieren, en vervolgens enkele maanden bouwen, werd onze Land Rover voorzien van een uitgebreid interieur. Hij voorzag ons ook van elektriciteit, schoon water en een veilige slaapplaats.

Land Rover The Africa Expedition

De lijst met aanpassingen, ten opzichte van de meest basale versie, is erg lang. De belangrijkste aanpassingen zijn:

  • een Superwinch lier;
  • een A-bar;
  • vier safarilampen op het dakrek;
  • twee verstralers in de A-bar;
  • Koni RAID schokdempers;
  • beschermende roosters voor de koplampen;
  • traanplaten op de vleugels van de motorkap;
  • een dakrek;
  • een Overland Medium daktent;
  • zes Cooper Discoverer STT banden (twee reserves);
  • een spoorstang-beschermer;
  • K&N lucht- en oliefilters;
  • een snorkel om lucht aan te zuigen;
  • een 1500W omvormer;
  • een ladder op de achterkant;
  • PVC buizen langs het dak voor opslag;
  • 86L watertank met General Ecology Pure waterfilter en kraantje;
  • een verhoogde laadruimte met daaronder plastic boxen;
  • een interieur met kastjes van betonplex;
  • vier jerrycans (twee binnen & twee buiten);
  • schep op de motorkap;
  • sleeppunten aan het chassis achter;
  • high-lift krik op het dakrek;
  • bestickering met sponsoren.